Straight Talk Wireless Reviews

Show reviews that mention
phone service customer service customer card number sim card money plan problem
Filter review
New Reviewer
Trying to active my straight talk phone, and keep my same phone number 336-520-****, it's been 4 days now that I've been trying to resolve this issue. And everyday is a dead end. I still don't have the phone number on my straight talk plan
View full review
View full review
1 comment
#2103332

Hi Logan C Aqk. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We understand how you feel, and we're truly sorry for the inconvenience you have gone through with our service for the past few days. We value your business with us, and we are determined to help you in activating your new phone with your phone number. Allow us to check your account so that we can further investigate your ongoing issue. Kindly chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO.

For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

We'll be looking forward to work with you. Thank you for your patience.

ID
#3152734 Review #3152734 is a subjective opinion of poster.
Location
Burlington, North Carolina
Pros
  • Good until you need help
  • Unlimited data
  • Cheap and no contract
Cons
  • Wasting my time
  • Transferred numerous times
Preferred solution
Let the company propose a solution

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
The WORST service. I have been with STraight Talk for approximately 5 years. When I first switched to them from TRACFONE I asked to keep my same telephone number. They gave me a NEW NUMBER. I got a new phone over a month ago and had been afraid to get my # changed from...
View full review
View full review
1 comment
#2103338

Hi Susan G Fpz. This is Maria from Straight Talk Wireless.

This is definitely not the standard of service our customers have come to expect from us. Please accept for the unpleasant experience with our customer service. As your service provider, this is not how we want you to feel and experience. Give us another chance to make it right for you.

To further assist you with your issues, please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

We will be happy to help you. Thank you for being one of our long time customers.

ID
#3139927 Review #3139927 is a subjective opinion of poster.
Location
Los Angeles, California
Pros
  • Cost
Cons
  • Suck
My phone would not get internet access outside of my house with WIF I couldn't understand the agent half the time. I have to keep having her repeat it. Frustrating . But I think we got it done. User's recommendation: Have them speak slower.
View full review
View full review
1 comment
#2103340

Hi. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry for the inconvenience that you have gone through with our customer service in dealing with your issue. However, we're glad to know that your issue has been resolved. Should you need assistance in the future, please do not hesitate to chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. Thank you!

ID
#3137588 Review #3137588 is a subjective opinion of poster.
Location
Akron, Ohio

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Bought new iphone13 and despite what the website says, they were unable to activate the phone. Said I needed to buy a new Sim card. Purchased the card over a week ago and paid for express shipping so that I'd have it in 2 days. Still hasn't shipped and unable to get...
View full review
View full review
1 comment
#2101003

Hi Lisa J Php. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We understand how you feel, and we are very sorry for the trouble. We value your business with us. Let us help you with this. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO.

For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

We will be glad to hear from you. Thank you!

ID
#3132545 Review #3132545 is a subjective opinion of poster.
Pros
  • Affordable
Cons
  • Terrible customer service
Preferred solution
Deliver product or service ordered

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
I have been a Straight Talk customer over 5 years and until today I have never had a bad experience. I purchased 2 phones on 10/1/21 and was expecting My Reward points to be available today. After looking at my account online I saw that they were no longer pending or...
View full review
View full review
1 comment
#2100357

Hi Michael E Nua. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry to know that you are having some issues with your reward points. We understand your frustrations, and we are determined to help you get your problem resolved. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. We will be glad to hear from you.

ID
#3128414 Review #3128414 is a subjective opinion of poster.
Loss
$200
Preferred solution
Let the company propose a solution
Got my account & PIN numbers to a new phone with a different company. Two days later, the number has not transferred.
View full review
View full review
1 comment
#2100364

Hi. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry to know that you've encountered some issues porting out your phone number. Allow us to check your account to verify some information. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. We will be glad to hear from you!

ID
#3127371 Review #3127371 is a subjective opinion of poster.
Location
Perkasie, Pennsylvania
I had them program my home unit to change the number now i can't even call them to complain. So I am going to check out Walmart they carry a unit not under straight talk same service 9.99 a month. I'm out
View full review
View full review
1 comment
#2099706

Hi. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We are very sorry for the trouble you have encountered with our service. We understand your frustration. Give us the opportunity to gather some information about this inconvenience, so we can escalate it and get in touch with you as soon as possible. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO.

For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. Thank you!

ID
#3123702 Review #3123702 is a subjective opinion of poster.
Location
Youngstown, Ohio

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
You took my bill out early overdrafted my bill account with my.bank. Im aware they are some months more that the 30 day plan but my bill has ALWAYS drafted on the 3rd. Early midnight the 2nd. No OVERDRAFTS BEFORE OCCURRENCE I have reserve that can fix this. The so...
View full review
View full review
1 comment
#2099709

Hi Cynthia R Mnx. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We apologize for the trouble you have encountered with your bill. We value your business with us. It's important that you have a satisfying experience with the services you are being provided. We're more than happy to investigate this matter with you.

Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. We will be glad to hear from you.

ID
#3120332 Review #3120332 is a subjective opinion of poster.
Location
Charlotte, North Carolina
Pros
  • I thought rates
  • Coverage area
Cons
  • Fact i had to lose money
Loss
$80
Preferred solution
My overdraft at bank fixed. Due to your negligence. And let my reserve. E used for this months payment. SIMPLE

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Update by user Dec 02, 2021

Nothing at all was offered by Straight Talk other than to continue adding data or to move to the unlimited data plan that would constitute a new plan as they do not allow a current plan to be upgraded!

Original review posted by user Dec 02, 2021
The first month not much of an issue other than my 30 day period...
View full review
View full review
1 comment
#2099725

Hi Kenneth S Gda. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry for the trouble you have encountered with our service. It’s important to us that our customers are more than satisfied, and we would like the opportunity to resolve this issue immediately. If you give us a chance, we are intent on making this right and hope you will allow us to speak with you to discuss the situation. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO.

For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

ID
#3117835 Review #3117835 is a subjective opinion of poster.
Service
Straight Talk Wireless Mobile Phone Service
Pros
  • Claimed services at inception
Cons
  • Force the entire plan to be purchase
  • Horrible customer service housed overseas that are pt
  • Exaugurated data usage claims
Loss
$300
Preferred solution
Deliver product or service ordered
New Reviewer
Update by user Dec 01, 2021

I still have the phone oawaiting for the to go dead so you can factory reset it….the representative said it had to be off I can’t turn it off cause it won’t take the last password password.

Original review posted by user Dec 01, 2021
I have a phone phone I gave to afriend and she change password then she tried to set up a email for her self and the phone locked her out so I called straight talk to get factory reset representative said it had to be turned off and it wont take the last password it is...
View full review
View full review
1 comment
#2098338

Hi Faheem Ocu. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry for the trouble this has caused you. We understand your frustration and we will be more than glad to help you. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

We will be glad to hear from you. Thank you!

Resolved
ID
#3114277 Review #3114277 is a subjective opinion of poster.
Location
Logansport, Indiana

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
Straight Talk Wireless - Fraud
Straight Talk Wireless - Fraud
Straight Talk Wireless - Fraud
Straight Talk Wireless - Fraud
Straight Talk Wireless - Fraud
Straight Talk Wireless - Fraud
Update by user Dec 30, 2021

they lied again and even worse, told me as i did not authorize them sending me a 69 phone in exchange for the 328 dollar phone i bought that i could send it back and they would send me back the defective(original phone), i thought well since they really screwed and...

View full review
View full review
ID
#3112469 Review #3112469 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Coustmer service sucks
  • Umprofessional liars
Loss
$389
Preferred solution
Full refund
New Reviewer
I switched carriers from straight talk to Verizon but would like to keep my phone number Verizon says I need my account number and pin number please help me as it's been 4 days now
View full review
View full review
1 comment
#2098049

Hi Billy D Nzp. This is Maria from Straight Talk Wireless.

We're sorry for the trouble. Your account number is the IMEI/MEID number of your phone or the last 15-digit of your BYOP SIM card number. Your account PIN is the 4-digit PIN that you set up on your account. We can provide this information to you.

Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. Thank you!

ID
#3112034 Review #3112034 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • No direct answer
Preferred solution
My account number and my PIN number please

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer
I am and exsisting customer and have been for several years. I have 3 lines with them. To start with it has to be an act of congress to even get to customer service and when you do you can't understand a damn thing they say. I usually have to solve my own problems...
View full review
View full review
1 comment
#2097497

Hi Denise M Lqr. This is Sara from Straight Talk Wireless.

We're sorry for the trouble you have encountered with our customer service and with your reward points.We understand how you feel. As per our interest to serve you better, we are continuously working on improving and expanding our procedures, products and overall service. Let us help you with your reward points. Please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO.

For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information. Thank you for your understanding in this unfortunate matter.

ID
#3108529 Review #3108529 is a subjective opinion of poster.
Location
Saint Joseph, Missouri
Preferred solution
let me use my rewards point when I want to. No reason they should have to be in an account for 60 days!!! And get some customer service people that you can understand!!!
New Reviewer
I need to unlock my phone going to new q link free for seniors with 5 g I need my iPhone to be unlocked User's recommendation: Non
View full review
View full review
1 comment
#2097473

Hi Urbano T. This is Sara from Straight Talk Wireless.

We understand your concern. In order to unlock your device, you may click this link https://www.tfwunlockpolicy.com/wps/portal/home/. Enter your phone number or serial number and click "Verify Eligibility". You also have the option to unlock your phone for a fee if you have not met the 12 months of service requirement.

The fee will be $150 minus $12 for every paid active month per device (cards on reserve are not calculated as paid active). For iPhones, the fee is $300 minus $25 for every paid active month per device (cards on reserve are not calculated as paid active). For us to further discuss this with you, please chat with us using this link http://bit.ly/2CuBvXO. For your convenience, our representatives are available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST.

You may also text the key word HELP to 611611 to view our self-service menu with a list of help key words with valuable information.

We will be glad to hear from you. Thank you!

ID
#3108000 Review #3108000 is a subjective opinion of poster.
Location
Auburn, Pennsylvania

Deception

They are throttling users of their service...it's more corporate greed...THUGS ! ( I was decieved by the service )

User's recommendation: Stay away....RUN !

View full review
1 comment
#2097255

Hi. This is Maria from Straight Talk Wireless.

Our apologies for the inconvenience that you may have experienced with our data service. Give us a chance to fully evaluate your situation and help you out. We are determined to make things right. Please copy this link http://bit.ly/2CuBvXO and paste it on a new window for chat support.

We're available Monday-Sunday from 8:00 AM to 11:45 PM EST. You may also text the key word HELP to 611611.

We look forward to work with you. Thank you.

ID
#3106042 Review #3106042 is a subjective opinion of poster.
Location
Asheville, North Carolina